Verzendkosten

Thuisbezorging* in België op werkdagen: €4.50
Bestel je voor minstens €45 dan versturen we je pakje gratis binnen België

Thuisbezorging in Nederland op werkdagen: €7.00
Bestel je voor minstens €70 dan versturen we je pakje gratis naar Nederland

*bpost geeft de mogelijkheid om je eigen voorkeuren betreft leveringen te registeren. Deze voorkeuren hebben voorrang op de door ons gekozen levermethode (thuislevering). Wij hebben bij het versturen geen zicht op je persoonlijke instellingen bij bpost.

Wanneer worden de pakjes bezorgd en door wie?

We versturen je pakje met bpost. Je pakje komt meestal de werkdag na verzending toe tussen 8u en 17u. Er zijn geen leveringen voorzien op zaterdag, zondag en feestdagen.

Besteldag, besteld en betaald (*) voor 16u Levering
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

De bovenstaande levertermijn is indicatief. Als er intern bij bpost vertragingen zijn hebben we hier jammer genoeg geen invloed op.

(*) als je kiest om je bestelling te betalen per overschrijving dan versturen we het pakje zodra we het bedrag hebben ontvangen op onze rekening. Afhankelijk van de bank waar je klant bent kan dit tot 3 werkdagen duren.

Als we niet voldoende voorraad hebben contacteren we je zo snel mogelijk. Als je een telefoonnummer hebt ingegeven proberen we je te bellen. Als we je niet kunnen bereiken sturen we een mailtje.

Wat als ik niet thuis ben als de postbode langskomt?

De postbode zal een afwezigheidsbriefje in je brievenbus achterlaten. Met dit briefje kan het pakje binnen de 14 dagen opgehaald worden in het postkantoor of postpunt in je buurt, dit zal hierop ook vermeld staan.

Als je het pakje niet ophaalt dan komt het automatisch retour naar ons.

Adresgegevens

Om je pakje te kunnen leveren hebben we een correct adres nodig. Dit bestaat uit:

  • Naam van de ontvanger
  • Bedrijfsnaam (optioneel)
  • Straatnaam + huisnummer (+ busnummer, indien van toepassing)
  • Postcode + gemeente
  • Land

We kunnen onmogelijk elk adres controleren. Als we zelf een overduidelijke fout zien dan trachten we deze nog te verbeteren. Je hebt hier wel zelf de verantwoordelijk voor.

Terug naar afzender

Als we een pakje verzonden hebben met een fout adres zal het pakje retour komen met de melding "Terug naar afzender".

Vanaf 1 januari 2020 zal bpost hiervoor een toeslag aanrekenen die we genoodzaakt moeten doorrekenen. Deze toeslag is €2.75 per pakket en is geldig als een pakket retour komt met onderstaande redenen:
- Het adres is onjuist/foutief
- Pakket werd niet afgehaald in het postpunt/postkantoor/pakjesautomaat
- Bestemmeling is verhuisd

We kunnen het pakket hierna opnieuw versturen. Hiervoor rekenen we de toeslag aan van €2.75 + de verzendkosten (ook als het pakket de eerste keer gratis verzonden werd).

Levering in bedrijven en ziekenhuizen

Bpost breng het pakje tot aan de voordeur. Voor bedrijven en ziekenhuizen is dit meestal aan de receptie. Zodra het pakje daar is afgegeven is het pakje geleverd. De postbodes gaan niet tot aan het kantoor of de kamer waar de ontvanger aanwezig is.

Deze instellingen hebben meestal zelf intern een procedure voor pakjes waar wij geen zicht op hebben.

Pakje beschadigd of verloren

Uitzonderlijk komt het voor dat een pakket beschadigd is of verloren raakt. Dat is zeer jammer want we doen ons uiterste best om een pakje zo goed mogelijk te verpakken zodat het bestand is tegen de sorteermachine en de wagentjes van bpost.

Bij beschadiging zullen wij een schadeclaim indienen bij bpost. Hiervoor hebben we enkele foto's nodig van het ontvangen pakket.

- Foto van de verzenddoos waarop het postlabel duidelijk leesbaar is
- Foto van de binnenkant van de verzendoos waar de beschadigde producten zichtbaar op zijn
- Foto van het beschadigd product

Zonder deze foto's kunnen we geen schadeclaim indienen bij bpost omdat deze zal geweigerd worden.

Track & Trace

Elk pakje dat we versturen heeft een unieke barcode van bpost. Hiermee kan je de status van het pakje opvolgen via de website https://track.bpost.be.

Zodra we je pakje hebben klaargemaakt sturen we je automatisch een email met daarin de barcode van bpost.

De status van je verzending wordt pas aangepast zodra het pakje gesorteerd is in het sorteercentrum van bpost. Hierdoor is het mogelijk dat de status blijft hangen op “Je pakje wordt klaargemaakt door de afzender”. Als je van ons een mail hebt ontvangen dat je pakje klaarstaat om te vertrekken, dan is dat ook zo!

 

Heb je hierover nog vragen of opmerkingen? Stuur een mailtje naar info@snoepzoet.be en dan helpen we je graag verder.